Wow! Vilken helg! Finnkampen i Helsingfors gick nästan så bra som man hoppades att det skulle göra! Seger på 100 m, seger på 4×100 m och en andraplats på 200 m efter finske OS-löparen Visa Hongisto på nytt personligt rekord. Helt gaalet roligt. En dålig start på 100 m räddades av en bättre avslutning och de sista metrarna på loppet lyckades jag pressa mig förbi den ledande finnen och vann med tre hundradelar. I stafetten sprang kvartetten Benjamin Olsson – Per Strandqvist – Christofer Sandin och jag riktigt bra och med klart godkända växlar in på 39,91, en mycket bra tid tycker jag. Finnarna växlade bort sig vid sista växeln så dramatiken uteblev litegrann.
På 200 m blev jag inkastad samma dag eftersom ordinarie löparen Johan Wissman kände sig hängig. Med i loppet fanns Visa Hongisto med ett personligt rekord på 20,56 och skulle på pappret bli solklar etta vilket han också blev. Efter var det desto hårdare! Jag sprang en ganska lugn kurva för att ha krafter var på slutet och det visade sig vara en bra taktik. I stort sett alla efter Hongisto kom in på linje och jag fällde mig till en andraplats på 21,30, trean hade en hundradel sämre och fyran och femman två hundradelar sämre. Stolpe in!
Dessvärre förlorade herrarna Finnkampen vilket var synd, men damerna vann och gjorde ett bra jobb. Grattis till dem.
Nu har jag tävlat färdigt för i år och kan blicka tillbaka på en helt osannolikt bra säsong 2008. Jag kommer skriva en mer utförlig summering senare. Tack för i år!
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.