Jag sitter i detta nu och surfar från Swebus buss från Västerås mot Arlanda. Det är helt fantastiskt. Jag surfar, och åker buss! Och dessutom samtidigt! Helt plötsligt är en bussfärd inte ens hälften så plågsam som tidigare. Medan jag guppar fram över det västmanländska landskapet kan jag slå ihjäl tid genom att skriva här, till exempel.
Min blogg är mer uppdaterad än någonsin nu för tiden. Det kan bero på, eller rättare sagt, det beror med stor säkerhet på, att jag har fått utstå mycket kritik för den inte så frekventa uppdateringen här. Men nu tystar jag kritikerna!
Idag har jag tävlat i Västerås. 08:00 ringde klockan obönhörligen och efter en stund studsade jag upp och åt en furstlig frukost på Elite Hotel i Västerås. Sedan begav jag mig till arenan och klarade av ett försöksheat där jag hade 10,74 i +0,5. En timme senare var det dags för final. Att ha c:a en timme mellan försök och final är mycket bra. Då hinner man varva ner lite och samla kraft inför finalen. Är väntan mellan försök och final längre än två timmar måste man oftast värma upp en gång till och göra om samma procedur som man gjorde inför försöken. Nu med en timme emellan lade jag mig i skuggan och lyssnade på musik tills det var en halvtimme kvar och började sen förbereda mig med lite stegringslopp. Jag hoppades verkligen att åter göra ett lopp under 10,50 och det målet lyckades jag med! Med 10,46 i finalen i godkänd vind +1,6 segrade jag och jag känner mig mycket nöjd med resultatet. Det roliga med allt det här är att det är tredje helgen i rad jag sprang på 10,46. Först på Norrvidden Sundsvall Wind Sprint för två veckor sedan, sedan SM förra helgen och nu i Västerås. Lite märkligt hur man kan träffa samma hundradelar tre tävlingar i rad.
Härnäst väntar troligen Mittnorden Cup på hemmaplan i Sundsvall.
Nu skumpar jag vidare med bussen. På återhörande!
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.